Empis

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av Emelie - 26 juli 2010 20:16

   Tjenixen!

Idag har det varit en skit seg dag har inte haft nåt att gör kan inte alla kompisar bara ´komma hem jag saknar alla. aja jag har precis målat en tavla  och nu så dricker jag latte och tittar på en serie. Imorrn vet jag inte vad jag ska göra?


Om det är nån som vill göra nåt imorrn så komentera elr ring mig!


puss puss  


hiih här var tavlan jag målade vet inte vad den ska förestälal ´men nånting är det väll hhaha.. <3<3

Av Emelie - 26 juli 2010 15:00

Hej!


Kom nyss hem har varit ute med Texas nu sitter jag o käkar äpple och ska titta på en serie. Idag tog jag bort en fästing på Texas och han är alldeles svullen (stavning?) där inte bra asså..


Idag har jag också städat och rensat hela mitt rum och det ser jätte fint utt jag är så nöjd så. Jag blev jätte sugen på att gå på bio idag men har ingen att gå med så det får bli nån annan gång jag vet inte ens vad det går för filmer på bio förutom Eclipse.


Nu ska jag fortsätta titta på min serie!   


puss på er mina älsklingar!


  

Av Emelie - 26 juli 2010 10:10

Hej! här kommer receptet:

 

Ingredienser:


0,5 st skalad ananas

2 msk smör

0,5 dl socker

0,5 st citron saft

0,5 dl rostad kokos


Bråttomglass:

5 dl vaniljglass

3 dl vispgrädde

2 msk mörk rom

 

Gör så här:

1. sätt på en vid halv djup kastrull på spisen häll i smör och socker och låt det bli karamelliserat . Alltså lite gyllenbrunt.


2. Skär ananasen i klyftor, ta bort stammen. Lägg ner i karamellen och låt den få koka med i ca 4 minuter.


3. Glassen: Vispa grädden lätt. Ta i glassen och romen och vispa till mjukglass konsistens.


4. Lägg upp ananasen i djupa skålar och klicka i glassen



PS. Jag gjorde inte det där glassreceptet som heter bråttomglass jag tog vanligt köpt glass det går också bra.



Ananas i karamellsås med rostad kokos

Av Emelie - 26 juli 2010 09:59

Hej!


vaknade för en stund sen och nu har jag precis ätit färdigt min frukost och tittat på "biggest loser" lite. Idag ska jag typ göra ett nytt försök genom att städa mitt rum hihiihihh....


Texas mår bättre  idag men vi tror fortfarande att han är sjuk på nåt sätt   

Nu ska jag lägga upp receptet på efterätten som jag gjorde igår den är så god nin annar inte super duper god ahhahaha  


  

hahah en bild på texas när han hoppar över nån grej?


  

EN till bild på gulliga Texas <3 <3 ÄLSKAR DIG

KLOCKA

Stockholm

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket smink annvänder du mest?
 Läppglans
 Puder
 Mascara
 foundation (stavning?)
 Eyeliner
 Ögonskugga

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översättning

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards