Empis

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Emelie - 9 mars 2010 20:49

Hejsan!  


Just nu sitter jag och äter vindruvor och bloggar!    

Har suttit i en och en halv timma och pluggat till mitt NO prov som jag har till på fredag (Så himla tråkigt)  

Nu sitter och jag och sjunger på en sång som vi ska kunna till på spanska provet som vi ska ha till på torsdag den går såhär:


Den heter cuantos libros tienes tu?

Såhär går den:


Cuantos libros tienes tu,

tienes tu,tienes tu?

Cuantos libros tienes tu,

en to bolso?


Quince libros tengo yo,

tengo yo, tengo yo.

Quince libros tengo yo,

en mi bolso


Tienes algo mas alli,

mas alli,mas alli?

Tienes algo mas alli,

en tu bolso


Den låten ska vi kunna! (hahhaha)  

Men jag säger sov gott nu ska inte lägga mig ännu men om en stund då ska jag lägga mig och läsa en av böckerna jag lånade på biblioteket.

 

Sov gott Allihopa  

Älskar er så mycket bloggläsare!




Av Emelie - 9 mars 2010 16:15

Heej!  

Igår kväll kl:21:00 så såg jag på de svenska hollywoodfruarna på kanal 3

Jag tycker att det programmet är lite töntigt men ändå roligt!

Jag har lagt upp en länk så kan ni kolla på programmet och sedan komentera och berätta vad ni tyckte.

Kramiz och pussis    

  


http://www.tv3play.se/program/svenskahollywoodfruar




Av Emelie - 9 mars 2010 15:16

Heej!  

Nu har jag kommit precis kommit hem från skolan.Jag åkte förbi täby centrum på vägen hem så då lånade jag tre böker på biblioteket.Men just nu sitter jag och tar det lungt och äter mellanmål,bloggar och är inne på fb, Men jag funderar på att ta en promenad med Gulliga Texas om en stund.  


De här böckerna lånade jag:


 

Den handlar om Sanne som är 12 år och har blivit utslängd ur huset av sin mamma och hon är förbjuden att komma hem igen och om hon gör det hotar hennes mamma med att skicka henne till ett skolhem. Det är en väldigt sorglig bok! Har inte läst boken men

det är ungefär vad den handlar om. Den verkar bra, det är en bok där det som står har hänt på riktigt och jag gillar såna böcker.


Jag lånade också en bok som heter isabel

den handlar om isabel som är ett gaturbarn som bor i rio de janeiro i Brasilien

hon är  åtta år hon är en svart tjej så hon har det väldigt svårt. Hon blir våldtagen hotad och många fler farliga saker hon har en syster som är 19 som hon lever på gatan med mer vet jag inte har inte börjat läsa boken. Den här boken är också en bok där det som står har hänt i verkligheten.

Har tuvärr ingen bild på den här boken (ledsen)  


 

Jag lånade också den här boken som heter Nu eller aldrig

Den handlar om Smantha Madison och hennes tio saker som hon inte är redo att göra.

Här är alla hennes tio saker som hon inte är redo att göra:


1. Att tillbringa thanksgiving på presidentens landställe camp Davi...

2. ...tillsammans med hennes pojkvän,presidentens son.

3.Han verkar vara inne på att vi ska ta vår relation ett steg längre

4.vilket jag tuvärr råkade berätta i direktsändning i MTV...

5. ..där det egentligen var menningen att jag skulle stödja presidentens ganska tvivelaktiga syn på familj,moral och ja sex!

6. Att klara av mitt extra jobb på potomav video...

7. ..Samtidigt som jag är ungodomsambassadör för FN (vilket jag inte får betalt för).

8.Att bli antasad av pån tunnelbanann för att jag är den rödhåriga tjejen som räddade presidentens liv. jag som just hat tonat håret midnattsebenholts.

9.Att för första gången i mitt liv uppleva att min superpopulära syster inte får killen hon gillar.

10. Att på chockartat sätt få reda på att teckna levande modeller i själva verket betyder, rita av nakna människor.


Nu ska jag börja läsa dom här böckerna!

skriver mer sen!


Hejdå!

Kramiz Kramiz  

Av Emelie - 9 mars 2010 07:35

Heej!  

Nu om en stund ska pappa skujtsa mig till skolan!

Kanske ska klippa mig efter skolan!

Men bara kanske.


Måste gå nu hej då!!  

Älskar er!

Tidigare månad - Senare månad

KLOCKA

Stockholm

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket smink annvänder du mest?
 Läppglans
 Puder
 Mascara
 foundation (stavning?)
 Eyeliner
 Ögonskugga

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översättning

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards