Empis

Alla inlägg den 7 mars 2010

Av Emelie - 7 mars 2010 20:54

Jag har värdens godaste recept på glutenfria chokladsnittar:

Jag är glutenintolerant!  


Ingredienser:


200gram margarin

2,5dl strösocker

6dl ljus mjölmix

4msk kakao

1tsk bakpulver

1msk vaniljsocker


Ett ägg pärlsocker/strödesel eller något annat som du gillar!


Gör så här:


Blanda först alla torra ingredienser, klicka i margarinet och arbeta ihop alla ingredenserna till en jämn fin deg. Dela degen i 6 bitar. Rulla degen till längder och tryck ut dem lite. lägg 3 längder/plåt, det kommer att flyta ut. pensla längderna ihop med ihopvispat ägg och strö över pälsocker.

Grädda ca tio minuter i en ugn på 200 grader.

Skär sneda snittar med en kniv strax efter att kakorna kommit ur ugnen, innan de hunnit stelna.

Av Emelie - 7 mars 2010 17:49

Hejsan! Svejsan!

 

Just nu gör jag inte så mycket eller jo jag hjälper pappa att lagga middag det blir spagetti med köttfärsås (Mums)!

Jag är jätte hungrig så jag snodde några ostbågar ur chips skåpet. (hihih)  

Imorrn är det skola igen som vanligt (tråkigt)

Eller det är inte tråkigt att träffa all kompisar igen efter sportlovet men det är tråkigt att göra alla  läxor och att inte kunna vara ledig och slappa hemma..

Nu måste jag fårtsätta att hjälpa pappa med maten

Skriver mer sen..

 

puss Puss på er  

Av Emelie - 7 mars 2010 16:02

Hejsan! Svejsan!    

Just nu gör jag inte så mycket jag är inne lite på fb och fixar lite med min blogg!

Men nu måste jag gå upp och städa mitt rum och fixa lite med vad jag ska ha med mig till skolan imorrn.


Skriver mer ikväll!


Kramiz Kramiz  

Av Emelie - 7 mars 2010 15:56

Heej!

Det här är min hund Texas!

Jag kommer att skriva väldigt mycket om honom och hur man lär hundrar hundtricks

och lite allmänt bra tips om hundar!

Jag kommer också att lägga ut fina bilder på honom och andra hundar!!


Det här är Texas i profil! 

 

Texas



   

Teaxs när han tuggar på en leksak!<3

Av Emelie - 7 mars 2010 15:39

Heej!


Jag tänkte lägga upp en bild på mig!


  

Ja så här ser jag ut!

Av Emelie - 7 mars 2010 15:28

Hejsan!

Alla bloggläsare jag har startat en nyblogg!

hoppas ni gillar den!

Kramiz Kramiz  

 

 

Tidigare månad - Senare månad

KLOCKA

Stockholm

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Vilket smink annvänder du mest?
 Läppglans
 Puder
 Mascara
 foundation (stavning?)
 Eyeliner
 Ögonskugga

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Tidigare år

gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Översättning

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards